07 November 2007

Minu "abilised" savi taltsutamisel

Pastamasin, savirullija, terav nuga, saviprits, jne...
Mina olen need "abilised" omale stuudiosse kahmanud. Ja toidutegemisest hoian neid asju kaugel. Aga proovin siis ükshaaval neist ka juttu teha.
Kõige esimesena sain ma omale pastamasina. Läksin Kaubamajja ja ostsin 300EEK eest. Ja ma ei kahetse mitte üks raas. Pastamasinaga saab savist teha väga õhukesi ja ühtlaseid lehti. Neid omakorda kokku rullida. Või siis näiteks kahe värvi ühtlase üleminekuga lehti teha. Seda tehnikat nimetavad raamatud skinner blendiks - ikka selle looja järgi (Judith Skinner). Kui Sa oled ka voolimismassi huviline, siis pastamasinat julgen küll soovitada. Polümeersaviga töötades on see kõige rohkem väärtust andev tööriist, noh muidugi käed ikka teevad rohkem imet...
Kõige viimasena sain endale savipritsi meenutava savipüssi (clay gun). Selle tellisin FMG-st, kuid ei ole veel proovinud. Minu üllatuseks on ta päris pisike, umbes võipaki suurune. Raamatud räägivad sellest, kui võimalusest imepeeneid joonekesi ja triibukesi savist alustele (nt ripatsile) teha.
Ja veel on mul tekstuurplaadid. Need ka on veel proovimata, kuid mica shift tehnika jaoks vajalikud. Mica shift tehnika järgi jätab plaadi reljeefne pind savi sisse jäljendi ning sellest tekibki muster. Mustrit saab teha väga erinevaid ning neid värvides jääb tulemus imekena.
Iga savikunstnik teab, et vaja on ka küpsetusahju. See on mul ka olemas, sellest hoian toiduasjad eemal.

No comments: