06 February 2009

Ehete kavandamine ja stiliseeritud karikakar

Kavandid ehtenäituse EHE RAHVUSLIK jaoks. Avatud leheküljel joonistasin rukkilille ja mooniõie pilte.

Ma ei tee alati ehetest kavandeid. Ausalt öeldes ei ole ma neid peaaegu üldse teinud. Näituse EHE RAHVUSLIK jaoks tegi oma tööde jaoks kavandeid Katrin. Ma tegin ka, tõesti vaid mõned.
Aga kavandamisel on kindlasti palju häid külgi - näiteks see, et oskad oma ehet ette kujutada ja otsida välja vajalikud materjalid. Või siis veel, et tulevase töö suurus on silma all. Lisaks hilisem võrdlemine, kas tuli nii välja nagu planeeritud.
Minu jaoks on selle ehtenäituse jaoks olnud palju õppetunde. Just kavandamise koha pealt sain õppetunni sellega, et üks ehe ei olnud proportsioonis. See oli karikakar, millel südamik oli tõeliselt suur. Kuna see oli tehtud traadiga ja mässitud juba tihedalt ümber savist õiesüdamiku, siis lahti võtmisel olekski kaelakee tegemata jäänud. Seega oli karikakar kuni eelviimase päevani enne näitust kriitilises seisus. Silt oli valmis, kuid ma ei leidnud võimalust seda ümber või uuesti teha. Pean siinkohal ütlema, et see traadiga kroonilehtede tegemine oli üldse minu esimene töö sellises stiilis. Ma ju tegin polümeersavist õiesüdamiku varem valmis ja traadiga osa suurust ei kujutanud ette.
Lõpuks võtsin kätte ja lasin mehel südamikust osa ära lõigata. Põimisin seemnehelmed tihedalt ümber ja karikakar saigi valmis.
Karikakar ehtenäituse EHE RAHVUSLIK kollektsioonist.

No comments: